mandag 6. februar 2012

Special me

Denne uka har også min klasse startet på temaet "Spesielle meg" som de andre klassene startet med forrige uke, dette kommer av at min klasse hadde en uke mer med "introduksjon" av rutiner og regler osv. siden de er yngst. Vi har snakket mye om hvem vi er, hva det er som gjør oss unik, og hva som skiller gutter og jenter.

Min klasse er veldig flink på å ta i bruk kunst og håndtverksmateriale, og gjør veldig mange slike aktiviteter. Dette passer meg selvfølelig veldig godt, siden det er noe jeg interesserer meg sterkt for på fritiden min:)

This week my class also started working with the theme "special me", that the other classes started on last week. This was because my class is the youngest and they therefore had one extra week with introduction of rules and routines etc. We have talked alot about who we are, what it is that makes us unique and the differences between girls and boys.



My class is very eager to use the arts and crafts materials, they do alot of activities like this. Which of course suits me well, as that is something I am very interested in on my spare time:)

 Handavtrykk/ Handprints




Portrett / Portrait
Barna fikk i oppgave å tegne et portrett av seg selv. Dette var en oppgave barna overhodet ikke hadde noen vansker med å få til, og de syntes det var morsomt å få bruke både tusj, pasteller og fargestifter.

The children were given the tast to draw a picture of themselves. This was a task that the children had no trouble at all to complete, and they thought it was fun to use markers, pastels and crayons.

Barna er veldig nøye og bruker lang tid på bildene sine. Når de er ferdige kommer de alltid å viser det til læreren, som svarer om hun er fornøyd med det eller om de må prøve å tegne noe mer.

The children work very thoroughly with their pictures. When they are finished they always come to show the teacher,
who let's the children know whether she is satisfied or if they have to work more on it.




Telling og farger / Counting and colours

De siste to ukene har vi også arbeidet mye med telling fra 1 til 10 og det å skille samt sette navn på de ulike fargene.

The last two weeks we have also worked alot on counting from 1 to 10, and being able to seperate colours from eachother and naming them.

Lærer/Teacher Lauren


Skype

Tidligere denne uka hadde Solveig fått fikset Skype samtale mellom klassen sin og familiebarnehagen som Solveigs mamma har hjemme på Sortland. Jeg måtte snike meg ut av timen en liten stund for å se hvordan det gikk:) Solveig hadde delt klassen opp i grupper og hadde med seg en gruppe av gangen. Barna hilste, sa navnene sine og sang sanger til hverandre:) Dette var kjempe morsomt og funket veldig bra! Bra initiativ Solveig;)

Earlier this week Solveig had arranged a Skype conversation between her class and the kindergarten her mother has back home in Sortland. I had to sneak out from class for a while to see how it went:) She had divided her class in groups and had one group with her at a time. The children greeted, said their names and sang songs to eachothers:) This was very fun and worked out great! Very good initiative Solveig;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar